سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درمان آسم با بره موم

بره موم یک داروی طبیعی برای کنترل و درمان آسم است

آیا درباره درمان آسم با بره موم اطلاع دارید؟ برم موم (پروپولیس) یک داروی طبیعی بسیار موثر برای کنترل و درمان آسم است. مطالعات همچنین تأثیر آن بر بیماری مزمن انسدادی ریه و سرطان ریه اثبات کرده بودند، اما محققان اخیراً ثابت کردند که این ماده برای افراد مبتلا به آسم نیز مناسب است.

علائم آسم و تشخیص آن

تشخیص آسم اغلب مشکل است زیرا علائم آن را به آسانی می‌توان با سایر علائم بیماری‌های دیگر تنفسی اشتباه گرفت.
تشخیص قطعی بیماری آسم در بیمار را باید بعد از گرفتن شرح حال کامل و انجام آزمایش‌های متعدد مطرح کرد. بیماری آسم با یک یا چند علامت از چهار علامت اصلی آن بروز می‌کند.
1. خس خس سینه 2. تنگی نفس 3. سرفه 4. فشار در قفسه‌ی سینه
خس خس سینه و تنگی نفس از شناخته شده‌ترین علائم بیمار آسمی می‌باشند و معمولا به طور متناوب در هنگام واجهه با عوامل تحریک کننده بروز می‌کنند، با این حال تنگی نفس می‌تواند بدون خس خس سینه هم در افراد مبتلا به آسم دیده شود.
یکی از علائمی که اغلب افراد آن را به عنوان علامت آسم نمی‌شناسد سرفه است. سرفه می‌تواند خشک و یا خلطدار باشد و معمولا شبها یا در هنگام فعالیت ورزشی ایجاد می‌شود. در بسیاری از موارد سرفه‌ای که به علت آسم ایجاد شده است را به حساب بیماری برونشیت می‌گذارند، بروز بیشتر از دو دوره سرفه‌ی پایدار (اگر بدون خس خس سینه یا تنگی نفس باشد) باید وجود بیماری آسم را مطرح کند. چهارمین علامت اصلی در بیماری آسم وجود فشار در قفسه‌ی سینه است. اغلب این علائم در هنگام فعالیت ورزشی رخ می‌دهد.
هنگامی که در یک بیمار مسن احساس فشار در قفسه‌ی سینه ایجاد شود، تشخیص آنژین قلبی نیز مطرح می‌گردد. ممکن است برای پزشک تشخیص بین آسم و آنژین قلبی در چنین افرادی بسیار مشکل باشد.
گرچه علائم آسم اغلب بدون هیچ گونه دلیل واضحی رخ می‌دهند. اما مشخصه‌ی انها این است که بیمار را از خواب بیدار می‌کند و غالبا آسم مشکلی است که صبحها هنگام بیدار شدن از خواب بروز می‌کند. آسمی که بیمار را در نیمه‌های شب از خواب بیدار می‌کند، نشانگر آن است که به خوبی کنترل و درمان نشده است.
انواع مختلف آسم: در بسیاری از موارد، علت بروز آسم، ناشناخته است با این حال در بعضی موارد نوعی ماده‌ی حساسیت زا مانند گیاهان با وجود حیواناتی مثل اسب یا سگ یا گربه در منزل ایجاد شده است، باید با انجام آزمایش آلرژی این موضوع را تایید کنید.
مشکلات تنفسی به طور سنتی درگذشته، توسط بره موم به طور موثری درمان می‌شدند و محققان داروسازی اخیرا نقش بره موم در مهار روند التهاب در مشکلات تنفسی را به تصویر کشیده‌اند. در سال 1975 میهالیچکو محقق اهل رومانی 30 بیمار که از آسم برونشیتی رنج می‌بردند را با بره موم درمان کرد. بیماران را به دو گروه تقسیم کرد، یک گروه تحت درمان‌های معمول و گروه دیگر تحت درمان با بره مومق رار گرفتند. گروهی که با بره موم درمان شدند بهبود بیشتری را نسبت به گروه دیگر نشان دادند.
دکتر مک ایوان متخصص آلرژی، استفاده از دوزهای بالای بره موم برای بیماران آسمی که از عفونت‌های متداول قفسه‌ی سینه رنج می‌بردند و به طور معمول نیازمند درمان با آنتی بیوتیک‌ها بودند را پیشنهاد داد. بره موم به محض احتمال بروز سرما خوردگی یا عفونت باید مصرف شود. او پیشنهاد داد که درمان به مدت پنج روز ادامه یابد. در مورد بیماری‌های مزمن که فرد باید به طور اضطراری در بیمارستان بستری شود، وی درمان طولانی مدت با بره موم را پیشنهاد داد. تحقیقات بالینی در بخش آسم بیمارستان عمومی بارنزلی در بریتانیا در حال انجام است.